Image by Maxim Potkin ❄

Lid worden

Bent u benieuwd wat de schietsport te bieden heeft? Op deze pagina kunt u een introductieles aanvragen bij onze vereniging. Daarnaast leest u hier over het lidmaatschap en het proces dat u zal doorlopen wanneer u ervoor kiest om één van onze gepassioneerde schutters te worden. Zien wij u binnenkort op de baan?

Hoe wordt ik Lid?

Om lid te kunnen worden van onze schietvereniging zult u een aantal stappen moeten doorlopen. Om te beginnen is het natuurlijk belangrijk om te weten of deze sport echt iets voor u is, daarom plannen we graag eerst een introductiegesprek in waarin wij met u kennis kunnen maken en u natuurlijk met onze vereniging. Na dit gesprek kunt u natuurlijk ook even proeven van onze sport. U kunt dan onder begeleiding van een veiligheidsinstructeur de baan betreden en een verenigingswapen proberen. Mocht u na het introgesprek nu nog enthousiaster zijn geworden over de schietsport; dan krijgt u van ons de benodigde formulieren mee om een VOG aan te kunnen vragen bij uw gemeente. Op het moment dat wij deze VOG van u ontvangen wordt u aangemeld bij de KNSA en wordt u ingedeeld bij de eerst volgende veiligheidstraining.

Tijdens de veiligheidstraining krijgt u les (zowel theorie als praktijk) in het veilig en verantwoord omgaan met vuurwapens. Het veilig en bekwaam om kunnen gaan met vuurwapens is namelijk van essentieel belang wanneer u deze sport wilt beoefenen. Naast de basisprincipes van veiligheid worden ook elementen zoals wapenkennis, schiettechnieken en schiethoudingen u aangeleerd. Dit zorgt ervoor dat u een goede basis heeft wanneer u als zelfstandig schutter de baan op gaat.

Na de veiligheidstraining bent u gedurende een half jaar aspirant-lid, u wordt tijdens dit halve jaar door onze ballotagecommissie beoordeeld; zij geeft aan het einde van die periode aan of uw lidmaatschap omgezet kan worden tot een volwaardig lidmaatschap. Is dit het geval, dan bent u officieel lid en kunt u na één jaar volwaardig lid zijn uw vuurwapenverlof aanvragen en vervolgens een eigen vuurwapen aanschaffen. De jaren die hierop volgen kunt u per jaar een zwaarder kaliber of ander soort wapensysteem aanschaffen. In deze jaren houdt u zich voornamelijk bezig met het zoeken naar de schietdisciplines die het beste bij u passen. Daarnaast werkt nu natuurlijk met iedere schietbeurt aan uw skills om uiteindelijk een ervaren schutter te worden.

Aanmelden introductieles

Bedankt voor uw aanmelding!

Proefles

U kunt zich via het formulier hiernaast aanmelden voor een introductieles. Ook kunt een mailen of bellen via de contactgegevens op de contactpagina.

Wanneer u zich heeft aangemeld en een afspraak met ons heeft gemaakt, denk dan aan deze zaken.

1. Neem een ID-bewijs mee wanneer u naar de introductie komt.

2. Zorg ervoor dat u geen open schoeisel draagt, dus geen sandalen/ crocs etc.

3. Wij zorgen voor alle beschermingsmiddelen.

Wij hopen u binnenkort op onze schietvereniging te zien!

Aanmelding

Na het volgen van de introductieles kunt u in aanmerking komen om lid te worden van onze vereniging. Wij vragen voor de aanmelding twee documenten:

1. Het ingevulde "Eigen verklaring" formulier

2. Een half tot één A4'tje waarop u uzelf voorstelt aan het bestuur en de leden van de vereniging. Hierin vertelt u iets meer over uzelf, denk daarbij aan uw beroep, andere hobby's etc.

Nadat wij deze formulieren hebben ontvangen zullen wij u gaan inplannen voor de veiligheids-training.

Prijstabel

Contributie SV Het Gulden Schot 2024

01-01-2024 t/m 31-12-2024

Bedrag = €94,00